pühapäev, 11. aprill 2010

Läänerindel muutusteta

Eile möödus kuu operatsioonist. Ma ei saa veel öelda, et tunneksin mingeid muutusi ühes või teises suunas. Ja tegelikult on see hea. Sest progress võiks olla justnimelt mõlemas suunas- halvemaks ja paremaks. Kui asi on nö paigal, järelikult on väga hea. Teine võimalus on, et võimalikud muutused (mõlemas suunas) on lihtsalt minu jaoks veel märkamatult väikesed.
Esimestel aastatel arenes asi halvemuse poole äärmiselt aeglaselt ja pea märkamatult. Muutused olid tuvastatavad alles kuude lõikes. Näiteks, kui eelmise aasta märtsis panin ma veel ise oma elutoa tapeeti, turnisin redelil ja värvisin toaust, siis viis kuud hiljem, augustis, oli mul tõsiseid probleeme treppidega, grimmitöö tegemisel sain läbi häda töövahendeid käes hoitud. Igapäevased tegemised olid tõsiselt häiritud ja osaliselt võimatud. Veel kolm kuud edasi, novembris, oli trepist ülesminek võimatu, kirjutusvahendi käeshoidmine võimatu, kuid kõndida näiteks kilomeeter oli raske kuid võimalik. Alates jaanuari kolmandast nädalast toimus aga äkiline tagasilangus, uskumatult kiire, hirmutav ja shokeeriv.
Ma ei tea (õnneks) kas ja kui kiiresti oleks asi hullemaks läinud, kui ma ei oleks sõitnud tüvirakusiirdamisele Saksamaale. Praegu saan vaid öelda, et mulle tundub nagu oleks halvenamine peale seda stopanud. Loodan, et ma ei eksi. Aeg näitab.
Varsti 19. aprillil, lähen uuesti haiglasse. Tartusse. Näis, mis seal saama hakkab. Suure tõenäosusega tembeldatakse mind muuhulgas napakaks, omavolilise omaalgatusliku operatsioonil käimise pärast. :))Aga.. oli mul siis muid valikuid?

Eilne päev läheb aga ajalukku seoses Poola lennukatastroofiga. Ko-hu-tav! Sellist hävingut ei suutnud omal ajal isegi Stalin korraldada- hävitada korraga kogu Poola armee juhtfiguurid, kõikide väeliikide ülemad, riigi tippjuhtkond, pluss riigi president abikaasaga. Tundub võimatuna! Uskumatu- aga tõsi.
Kas kujutad ette, kui selline asi oleks juhtunud näiteks meie riigiga? Kuigi- meie riigipead ei suudaks vist iial niipalju ühel meelel olla, et nõustuksid sellises hulgas koos ühes lennukis lendama.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar