esmaspäev, 15. märts 2010

Stem Cell Clinic Düsseldorfis

Ma PEAN Sulle kirjutama sellest kliinikust täpsemalt. Minuni jõudis info selle kliiniku olemasolust mitu kuud tagasi, kui otsisime teavet ALS ravivõimaluste kohta maailmas. Siis teadsime, et ainus tõsiseltvõetav ravivõimalus on Hiinas. Tüvirakkude siirdamine. Nii alustasidki mu sõbrad ja pere rahakogumist, et saaksin Hiina sõita. Veidi aega peale infokirja laialisaatmist sai minu ema poolõde Tiiu, kes elab Los Angelesés, uue info enda neuroloogilt- parim võimalus tüvirakkude siirdamiseks asub hoopis Saksamaal. Seal on kliinik, kus tehakse operatsioone ja ravisid, millest maailm alles unistab. Enamikes maailma kliinikutes katsetatakse neid samu operatsioone alles laboris hiirte peal. Fantaseeritakse ja katsetatakse, unistatakse inimeste ravimisest. Saksamaal aga ollakse juba poole sajandi jagu ajast ees. Seal toimub juba reaalne ravimine. Sealtoimuv on osati nagu ulme, müstiline tulevik ja uskumatuna tunduvad võimalused, mis aitavad inimesi, kellele seni on kindlalt öeldud- ravi puudub. Kliiniku tunnuslausegi on: The future of medicine is here and now.
Kliinikus on võimalus ravida näiteks diabeeti (1. ja 2.tüüp) insuldist põhjustatud halvatused ja tervisekahjustused, multible sclerosis, (MS) Parkinson, Alzheimer, silmaprobleemid ja ALS. Sealt on abi saanud õnnetuse läbi halvatuks jäänud inimesed, seljaajuvigastustega jne. Kõik see, mille kohta meil siin öeldakse külma kõhuga- ravi pole olemas. Aga ravi ON olemas!
Mis oli minu jaoks äärmiselt oluline ja turvaline teada, oli see, et erinevalt Hiinast kasutatakse Saksamaal siirdamiseks inimese ENDA tüvirakke. Hiinas, Venemaal ja Mehhikos kasutatakse doonorilt saadud tüvirakke. Patsiendi enda tüvirakkude kasutamisega jääb ära näiteks risk saada omale juurde mõni "huvitav" haigus.. jääb ära risk, et su organism hakkab võõrast rakku (võõrkeha) ära tõukama ja tekivad komplikatsioonid. Enese tüvirakkudega sellised probleemid on välistatud.
Teiseks oli otsustamisel oluline see, et olgem ausad- Saksamaa on Saksamaa. Ja Hiina on Hiina. Ilmselt ei pea ma siinkohal pikemalt seletama, mida ma täpselt silmas pean.. No näiteks, kui Sa ostad kodutehnika või auto..kumma riigi toote Sa valid? Kui Sa otsid turvalisust siis -kumma riigi Sa valid? Loomulikult on Hiina meditsiin täiesti omaette ooper ja ülikõrgel tasemel, kuid siin räägin ma neurokirurgilisest operatsioonist, mitte paha maitsega tee joomisest. Ma hindan Hiina meditsiini võimeid ja saavutusi kõrgelt, minul on nendeni veel pikk maa minna. Kuid kõigepealt vajasin ma operatsiooni. Mul polnud enam nii palju aega, et jääda lootma raviteede ja nõelade imetegudele. Mul oli vaja midagi palju äkilisemat ja radikaalsemat. Ja selle leidsin ma Saksamaalt.
Minu esialgne plaan oli teha tüvirakkude siirdamine lumbaalpunktsiooni (LP)teel. Ülevaatlikult näeks asi välja nii, et patsiendi puusaluust kogutakse luuüdi, sellest eraldatakse tüvirakud ja töödeldakse neid laboris. Seejärel toimub siirdamine- nõelaga selgroo kaudu selajajuvedelikku. Ma olin kogu selle protseduuri endale nii selgeks teinud, et vajadusel oleksin võinud sellest referaadi kirjutada. Ei midagi hullu, väike hirm oli siiski. Sama protseduuri tehakse seal lastele. Tead, kui palju lapsi seal käib?! Üle maailma sõidetakse sinna abi saama. Erinevaid raviprotseduure on mitmeid, kõik oleneb diagnoosist, millega patsient sinna pöördub.
Kujutad ette, et selle aasta jaanuaris hakati USAs katsetama seda sama LP kaudu tüvirakkude siirdamist?! Nad ALLES katsetavad.... ja ometi on USAs tuhandeid patsiente, kes lihtsalt vaevlevad selle pärast, et Bush omal ajal keelustas tüvirakuravi...lihtsalt keelustas ja kogu lugu. Nad teavad seal sama moodi, et tegelikult on see ainus ravi, mis reaalselt töötab aga ometi alustati alles kolm kuud tagasi esimeste 12 inimesega katsetusi... pole siis imestada, et USAst sõidab Saksamaa kliinikusse sadu ja sadu patsiente, kes lihtsalt ei jaksa enam oodata, kuni USA omadega nii kaugele jõuaks, et legaalselt ravima hakkaks. Saksamaal on see ravi absoluutselt seaduslik, lubatud ja heakskiidetud. Mul on siiralt hea meel, et vähemalt Saksamaa julgeb teha midagi sellist, mida USA veel ei tunnista. Ülejäänud maailm reeglina roomab laup vastu maad USA ees ja ootab pikisilmi, millal see oma loa annab. Et kui juba USA teeb, siis järelikult julgevad kõik teised ka teha.... Seni, kuni USA katsetab ja kummi venitab, päästab Saksamaa kliinik reaalselt elusid. Vot on asi, millest mina aru ei saa- MIKS meie arstid sellist infot varjavad? Sest nad ei usu seda? Sest USA pole seda tunnistanud? Igaljuhul oleks neil tagumine aeg ennast asjaga kurssi viia. Kui palju on meil MS haigeid! Halvatust, diabeeti, alzheimer´it.....ja meie tublid kuulekad arstid raiuvad kui rauda- ravi pole olemas. Deem, see ajab mind vihale. Eesti laboris surgitakse alles hiiri, USA oleks oma margi maani täis teinud, kui nad oleks inimkatsetusi veel edasi lükanud, Saksamaal aga on sel viisil päästetud inimesi elule tagasi juba aastaid. Enamgi veel- nimelt on Saksamaal jõutud juba nii kaugele, et seesama LP siirdamine on jäämas juba ajalukku ning veelgi paremaks on tunnistatud täiesti uus ravimeetood- tüvirakud siirdatakse otse "sündmuskohale" ehk siis nii, nagu juhtus minu puhul- minu tüvirakud siirdati ajju, sinna kus asub meie liikumiskeskus ja nö motoneuronite pesa. Miks mul asi nii läks ja ma endalegi ootamatult absoluutselt teistsuguse operatsiooni lasin teha, sellest kirjutan edaspidi. Kui sa loed rahvusvahelist blogi, mida täidab minuga Saksamaal kaasas käinud Tiiu, siis sa muidugi juba tead kõike. Igaljuhul ma väga loodan, et iga inimese hing läheb natuke kergemaks, kui ta teab, et tegelikult ON olemas ravi ning abi ka haigustele, mida meil siin endise põikpäisusega ravimatuteks nimetatakse.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar